Dag 5 – Terug naar huis in de regen

25 oktober 2017 - Rømø, Denemarken

De wekker hadden we vanochtend niet nodig. Hij stond op 8 uur, maar 10 minuten daarvoor waren wij al opgestaan. Reint pakte de auto in, terwijl ik de koffie aan had staan en de bedden afhaalde. Voor de verandering regende het weer zachtjes en moesten we de lichten aan hebben binnen. Na de koffie deed ik de badkamer en keuken en tegelijkertijd was Reint aan het stofzuigen. Precies om 9 uur waren we kant en klaar. We moesten natuurlijk nog één keer naar Havneby om bij de VVV de sleutels af te geven en de meterstand van het stroom. Onderweg regende het dan weer zacht en dan weer hard. Misschien was dat de reden van iets wat we nog niet eerder hadden gezien. We reden namelijk op een rotonde af, waar in het midden wat bossen en kleine bomen stonden, maar wat er ook in stond was … een auto. Hij was waarschijnlijk, vlak voordat wij er waren, gewoon rechtdoor gereden en in het natte gras gelanceerd en midden in de bosjes geland. Eén wiel stond los van de grond en de alarmlichten brandden. Gelukkig kwamen er al twee mensen aan om te helpen, zodat wij rustig door konden rijden. We hebben één keer kort gestopt voor een plasje en daarna nog één keer langer om een broodje te eten. Dit was vlakbij het vliegveld van Hamburg en zodoende kwam de ene na de andere Boeing overvliegen. Helemaal super als ze zo laag overkomen en ik kon dus een paar mooie foto’s maken. Alle Duitse snelwegen leken wel opgebroken trouwens. We hebben uren langs baustellen gereden. Gelukkig maakte dit voor ons, met aanhanger achter de auto, niet zoveel uit qua tijd, maar elke keer werd er weer gewaarschuwd voor file. Dan schrokken we even, maar er gebeurde niks. Ondertussen was het echt hondenweer met alle spray die van voorgangers afkwam. Vlak voor de Nederlandse grens werd het eindelijk droog en zelfs echt mooi weer. Er vlogen duizenden ganzen boven de weilanden tussen Nieuweschans en Winschoten en Reint zuchtte dat wij daarvoor helemaal naar Denemarken waren geweest, hahaha. Om 15.30 uur waren we thuis en de beide kinderen waren er niet. Tanacha moest werken tot zes uur en Brandon kwam 10 minuten na ons thuis. Wij hebben de auto uitgepakt, de boel wat opgeruimd en een bakje koffie gedronken. Daarna was ik zo vreselijk uitgeteld dat ik op de bank in slaap ben gevallen. En dat terwijl de afgelopen nacht in Denemarken de beste van allemaal was. Gelukkig werd ik op tijd wakker om het warm eten te maken en Reint had intussen de motor en auto afgespoeld, want die zagen er niet uit na al die buien. En nu…is het wachten op de volgende vakantie. We hebben trouwens gebruik gemaakt van een nieuwe site om ons reisverslag op te zetten en door een opmerking van Tanacha zagen wij dat niet iedereen de mail had bevestigd. Nadat Reint er nog een mail had uitgestuurd, stroomden de aanmeldingen binnen. We hopen maar dat het de volgende keer allemaal van een leien dakje gaat. Iedereen weer bedankt voor de reacties!

1. Jan bijlholt:
    25 oktober 2017
    Welkom weer terug in sodum wel beetje van het weer dat jullie hebben gehad maar hoop toch voor jullie dat jullie genoten hebben. Lees altijd graag jullie dag verslagen.

Grtjes jan en ria
  2. Tally: