Dag 1 – Op de Kawasaki richting Bad Arolsen.

20 juli 2019 - Bad Arolsen, Duitsland

Voor het allereerst gaan we dit jaar op Reint z’n motor op vakantie. Ik zie het niet zitten om op mijn eigen Yamaha achter hem aan te rijden door de bulten, dus ga ik gezellig achterop. Ook zijn we voor het eerst zo laat vertrokken, pas om 9 uur vanmorgen reden we bij ons huis weg. Het was al best warm en daarom heb ik voor vertrek nog even de bloemen en planten buiten water gegeven. We zijn van plan om geen snelwegen te nemen dit keer en dus hebben we rustig aan gereden. Eerst richting de Duitse grens bij Rütenbrock en na een uur en kwartier zijn we gestopt om wat te drinken en ook wat “water” te lozen. Het werd alleen maar warmer onderweg, maar gelukkig verliep het rijden op zich zonder problemen. De tweede stop hadden we weer anderhalf uur later in Vadrup. Dit klinkt niet heel Duits, vind ik, maar dat is het dus wel. We stopten bij het station en daar zat een klein winkeltje waar we een heerlijke grote koek kochten en opaten. Drinken hadden we bij ons en de eigenaresse van de winkel was zo aardig om ons gebruik te laten maken van haar wc. De laatste echte stop was in Delbrück. We wilden ergens wat drinken, maar toen we een Italiaanse ijssalon zagen, hebben we ons tot een ijsje laten verleiden. Reint had twee soorten chocola en ik mijn standaard yoghurtijsje, lekker!!! Op het laatste stuk voor Bad Arolsen zagen we nog een ree midden op de weg liggen, die net was aangereden door een auto. Brrrr…geen leuk gezicht. En ook de auto zag er niet heel fijn uit. Na een tankbeurt kwamen we om 14.40 uur aan in ons hotel “Zum Holländer” in Bad Arolsen. We slapen schuin tegenover een prachtig geel kasteel, die sommigen van jullie op Instagram al voorbij zagen komen. We hebben heel snel onze plakkerige kleren uit gedaan en een douche genomen, wat een hitte. Maar…alles beter dan regen. We zijn daarna naar het kasteel gelopen en door het dorp. We vonden een cache, bekeken de mooie gebouwen, vingen wat Pokémon en Dementors (uit het nieuwe Harry Potter-spel: Wizard Unite) en kochten een pak appelsap voor vanavond. We kunnen  natuurlijk bijna niks meenemen aan eten en drinken, want we hebben maar twee zijkoffers, een topkoffer en een ruime tanktas. Meer dan genoeg voor onze kleding, een paar schoenen en wat toiletspullen, maar het blijft passen en meten. We besloten bij ons eigen hotel op het terras wat te eten, maar toen gooide de regen eindelijk roet in het eten. Iedereen werd verzocht binnen te gaan zitten en het heeft toch geplenst en ook wat gedonderd, maar op dit moment is alles weer rustig. Het eten was perfekt. Reint had een cordon bleu en ik pulled pork en hebben ons lekker vol gepropt. We hadden dan ook nog niets gegeten, buiten de bakkerskoek om. De weersverwachting voor morgen lijkt goed, maar we zullen zien.