Dag 18 – We gaan naar huis

6 augustus 2019 - Winschoten, Nederland

Vanmorgen waren we vroeg wakker uit ons zelf, maar misschien “lig je er toch op”. Het was iets na zevenen en de wegen waren nat, maar de zon stond op het punt om door de wolken heen te breken. Het zou weer een warme dag worden. In de ontbijtzaal zaten nog een stel of drie en wij voorzagen onszelf van koffie, jus en warme broodjes. Het beleg was helemaal goed, want onze favoriet was aanwezig…rosbief. De ramen stonden er gelukkig wijdwagen open en die heerlijke frisse ochtendlucht voelde zalig. De rest van het hotel was al zondoorstoofd en na weken van hitte waardeer je koelte ook weer. We haalden de motor later uit de schuur en tuften al snel door het Limburgse land. We wisten dat we al snel weer de grens met Duitsland over zouden gaan, maar toen we “België” zagen staan, waren we even in verwarring. Toch klopte het wel, we kwamen nog een klein eindje door ons zuidelijke buurland, om daarna naar de oostelijke buren te gaan. Het was geen heel bijzonder mooie route en door de warmte had ik al gauw het gevoel dat ik wel kon slapen. Ook zaten we niet heel comfortabel vandaag, maar dat werd later toch weer beter. We hebben de nodige stops gehad om o.a. een toetje te eten, die we meenamen uit het hotel. De langste stop hadden we echter bij Louis, de bekende motorzaak, in Emsbüren om nog spiegels voor mijn motor te halen. Reint nam in de koffiezaak ernaast een typisch Duits stuk kuchen en ik nam een broodje met een soort filet, lekker. Gelukkig had Reint in de loop van de weken bijna al zijn sokken weggegooid, zodat hij nu met moeite de extra bagage kwijt kon. Het laatste uur wilden we niet meer binnendoor kachelen in de hitte en hebben daarom voor het eerst en laatst deze vakantie de snelweg gepakt. Om 15.15 uur stonden we in onze eigen inrit om direct “welkom thuis” te horen…van onze lieve overbuurvrouw, die ook bijna dagelijks een reactie achterlaat bij de reisverslagen. Dit was het dan voor nu…iedereen bedankt voor het lezen en de leuke commentaren. Of de reis een volgende keer op de motor is…of naar Roemenië…of iets heel anders, dat weten we nog niet. Er zijn meer dan 4.000 foto’s gemaakt, we hebben ruim 3.100 km gereden en er is 145 liter benzine verknapt. We reisden door 9 landen en sliepen in 8 verschillende hotels.

We hebben nu alleen nog een weekendje Oslo op het programma staan in september. Helaas kan de laptop dan niet mee, we vliegen met minimale bagage om 10 km te gaan hardlopen tijdens de Oslo Marathon en natuurlijk van de stad te genieten. Tot de volgende vakantie!

1. Jan bijlholt:
    6 augustus 2019
    Nou de reis verhalen die ik gelezen heb waren weer prima verwoord en dan heb je nog wel ff tijd om al die foto.s uit te zoeken. En gelukkig weer veilog in sodum. Wij hebben nog 1 dag in krakau is echt een mooie stad hoor veel gezien morgen nog eem wat voor de kids kopen en dan dondetdag vroeg om na hamburg te rijden waar we 2 dgen blijven toi toi en nog fijne vakanrie gr jan en ria uit polska
  2. Reint en Monique:
    6 augustus 2019
    Dan moeten wij die kant ook maar eens op. Goeie reis nog.
  3. Klazina Nobbe:
    6 augustus 2019
    Welkom thuis monique en reint
    Prachtige foto's en verhalen.

Tot maandag.
  4. Anna van Platerink:
    7 augustus 2019
    Mooi reisverslag zoals altijd, vakantie geslaagd ,welkom thuis