Dag 2 – Op de motor op onze trouwdag

21 juli 2019 - Bad Mergentheim, Duitsland

We werden vanmorgen redelijk op tijd wakker, 7 uur ongeveer, en opeens … waren we 24 jaar getrouwd. Nog nooit hebben we deze dag op de motor doorgebracht, dus doen we weer iets voor het eerst. Natuurlijk hebben we nog even heerlijk geluierd totdat we om 8.20 uur gingen ontbijten. Een heerlijke maaltijd was het: vers eitje, kannetje koffie, versgebakken en dus nog warme broodjes, jus d’orange en lekker beleg. Bijna een uur later zaten we pas op de motor. De zon scheen hemelshoog, maar de temperatuur was ongelooflijk lekker. Het vizier en de jas konden dichtblijven en dan hadden we het niet koud en niet warm. Het landschap was heel mooi. Kleine heuvels, mooie bochtjes en prachtige vergezichten over de landerijen met tarwe en maïs. De zwarte witte beesten in het landschap waren talrijk en dan bedoelen we geen koeien, die blijven hier ’s zomers waarschijnlijk ook binnen. Nee, wij denken dat de boeren van tegenwoordig ooievaars houden, want je ziet hier weilanden vol, hahaha. Het ging zo lekker dat we pas na bijna twee uur stopten voor een kleine pauze. Daarna reden we stukken van de Fachwerk-, Märchen- en Romantische Strasse. We hoeven vast niet uit te leggen dat dit een supermooie route was vandaag. We verheugen ons zeker op de Alpen, maar dit hebben we alvast te pakken. Tussen de middag hebben we gepauzeerd in Steinau an der Strasse bij een Italiaanse koffietent. Het was bloedheet in het centrum, maar heel erg mooi. Een oude vrouw vertelde ons alles over haar dorp, onder andere dat de gebroeders Grimm er gewoond hadden. Ze wilde dat we alles gingen bekijken en ondanks dat we zeiden dat we op doorreis waren, wandelde ze met haar stok naar de VVV om folders te halen. Het ging niet snel en wij gingen ondertussen gauw een cache zoeken, toen we terugkwamen bij de motor lagen de folders op de tank te wachten. Oooh, zooo lief. In de hitte trokken we onze dikke canvaspakken weer aan en rolden langzamerhand richting van Bad Mergentheim. We passeerden de rivier de Main en zagen de eerste wijnranken…dit is echt vakantie. We hielden nog één korte pauze en tankten de Kawa weer vol en toen kwamen we aan bij Hotel Central, midden in het stadje. Na een verfrissende douchebeurt liepen we het centrum in en keken onze ogen uit naar de prachtige vakwerkgebouwen en de rest. We zochten nog wat caches, al gaat dat wat moeizaam deze dagen en rond etenstijd gingen we lekker eten bij een Italiaan. Reint had een ovenschotel met bolognesesaus en ik tortelini met roomsaus, superlekker. Wijntje en spezi erbij en genieten maar. Tegen zeven uur liepen we nog een rondje om een cache te zoeken en was het nog 28 graden…we zweetten alweer. Na anderhalf uur zijn we teruggegaan naar het hotel om de foto’s uit te zoeken voor dit verslag en het verhaal te maken. Reint ligt ondertussen lekker languit in bad en dat ga ik zo ook nog even doen. Even lekker ontspannen en dan morgen onderweg naar een nieuw hoogtepunt…