Dag 5 – Van Wintelre naar Otterlo.

30 juli 2021 - Otterlo, Nederland

We zijn vandaag weer opgestaan met een prima weertje. De zon scheen en het waaide een stuk minder dan gisteren. We hebben rustig aan gedaan met het opbreken omdat we niet zo vroeg op de volgende camping terecht konden, maar op deze mochten we tot 12 uur blijven staan. Om half 12 reden we dus pas weg en 1,5 uur later kwamen we aan in Otterlo op Minicamping De Veluwe. Wel lekker zo’n kort ritje. Ook hier stond de voortent snel en onze buren verzuchtten al dat zij met een luifel meer gedoe hadden dan wij met een complete tent, hahaha. Nadat de laatste haring in de grond was geslagen, hebben we een ommetje gemaakt even buiten de camping. Hiernaast staat een prachtig veld tjokvol met de meest mooie gekleurde bloemen. Ik kon er een paar mooie foto’s voor Instagram schieten. We hebben nog een poosje bij de caravan gezeten, maar ik had geen zitvlees vandaag en Reint juist wel. Ik heb dus de fiets gepakt voor een rondje en tegelijk een supermarkt te bezoeken voor wat boodschappen. Ik was nog geen 100 meter weg, toen ik in de verte een enorm dreigende lucht zag langstrekken. Het begon ook wat steviger te waaien, maar totdat ik in het centrum was bleef het wel droog. In 10 minuten regelde ik wat drinken, broodbeleg en koeken. Toen ik buiten kwam was alles sjoepenat (is dit Gronings trouwens?). Reint appte me al dat het een vreselijke bui met windvlagen was en dat de luifel van de buren op hun eigen dak lag. De sukkels zaten zelf in hun caravan en staken geen poot uit, dus besloot Reint ook maar niet te helpen. Ik had nergens iets van meegekregen gelukkig. Voor het avondeten zijn we naar een restaurantje in het dorp gegaan en we bestelden beide een broodje Angusburger met patat en salade. De burger en de rest waren prima te eten, maar het broodje… Als ik die thuis had gehad, dan was ‘ie in de prullenbak beland, zo taai! Nu heb ik hem op de rand van m’n bord achtergelaten. Aangezien het toen opeens niet zoveel eten meer was, hebben we maar een coupe ijs met aardbeien met z’n tweetjes gedeeld. Om de calorieën weer te verbranden, zijn we daarna nog een paar geocaches gaan zoeken. Voor de zoveelste keer blijkt maar weer dat deze hobby ons op de mooiste plekjes brengt, want we kwamen bij het “opstappunt Eeskooterpad”. Het begin van dit pad bestaat uit een soort miniparkje met een waterzuivering, een ovaal “watertje”, overal wilde bloeiende bloemen, stapstenen en een insectenhotel. Een prachtig plekje waar de zon nog heerlijk scheen. Als het weer het toelaat de komende dagen dan gaan we absoluut het klompenpad lopen van ca. 15 km. We hebben de app al gedownload. Voor degenen die het trouwens niet weten: ik doe op dit moment mee met de Oost-Groninger versie van het Perfecte Plaatje, nl. het Schierste Ploatje. We krijgen 6 opdrachten – 1 per maand – en we hebben er nu 4 gehad. De uitslag van de 4e opdracht kreeg ik toen we in dit prachtige parkje waren. Officieel moet het nog worden bekend gemaakt, maar ik mag vast al wel melden dat ik wéér op de 4e plek ben geëindigd en daar ben ik heel blij mee. Er doen 8 deelnemers mee en dan ben ik met deze plek heel erg blij. Mijn ingestuurde foto plaats ik binnenkort op mijn Instagram, maar ook op Visit Oldambt zal de uitslag snel te zien zijn. Maar ons fietsavontuur van vandaag eindigde iets eerder dan we wilden, want het blijkt dat je dus overal op de Veluwe toegang moet betalen. Dat wisten we niet en aangezien het park nog maar een uur open was (ik wist ook niet dat het op slot ging trouwens), was het een beetje zonde om daar € 11,10 p.p. voor te betalen. We hebben nog wel een paar herten kunnen spotten, maar helaas kon ik niet zo gauw stoppen voor een foto. Ik heb heel veel zin in een hele dag Veluwe en eigenlijk willen we ook nog eens heel vroeg op om wild te spotten, maar nu lezen we in de folder dat ze pas om 8 uur opengaan. Dat is wel even een tegenvaller, maar ja…niks aan te doen. Het weer is op dit moment onstuimig, de voortent klappert en de caravan beweegt zelfs, het lijkt wel een beetje herfst. Gelukkig is het absoluut niet koud. Nu maar hopen dat het morgen goed weer is.

1. Jan bijlholt:
    1 augustus 2021
    Van harte gefeliciteerd met je 4e plek met het schieten van perfecte plaatje hopelijk beetje beter weer voor jullie grtjes Jan en ria