Dag 6 – Oh, wat een nacht…

31 juli 2021 - Otterlo, Nederland

Tjongejonge, dat was me het nachtje wel, zeg. We hebben liggen trillen en schudden in de caravan, zo’n ontzettend heftige wind waaide er. Om 2 uur hadden we nog geen oog dicht gedaan en is Reint nog naar buiten gegaan om te kijken of alles in orde was in de voortent. Gelukkig was dat het geval. Ik heb een uur op m’n telefoon liggen pielen, terwijl Reint maar lag te draaien. De regen tikte genadeloos op ons dunne dakje en tussendoor hoorden we buren buiten praten, iedereen was – geloof ik – wakker. Van 6 tot 7 heb ik maar weer op m’n telefoon gezeten en Reint zweefde wat tussen waken en slapen. Tegen de ochtend werd het wat rustiger en hebben we nog wat geslapen tot 10 uur. Het stormde en hoosde maar verschrikkelijk door, zodat we besloten om naar een winkelcentrum in Arnhem te gaan. We moesten wel even wachten voor we erdoor konden, want de auto staat precies aan de andere kant van ons veld. In winkelcentrum Kronenburg hebben we bij de Hema een kopje warme choco met een saucijzenbroodje en broodje kroket gehad. We hebben een rondje gelopen, maar helaas was er geen winkel waar ik nieuwe hardloopschoenen kon bemachtigen. Voor de rest waren het de standaard winkelketens en dus weinig origineels. Aan het begin van de middag stonden we dus al weer in de gratis parkeergarage en was het, tot onze verbazing, wel droog. We hebben dus maar wat door de omgeving van de Veluwe gereden en her en der een cache gezocht. Bij Radio Kootwijk zijn we nog even uitgestapt om van het uitzicht te genieten en even later zagen we ook weer twee herten in het bos rondrennen. Tegen half vijf waren we terug op de camping en de zon scheen uitbundig, maar er dreven nog wel dikke, vette bloemkoolwolken rond. Het avondmaal bestond vandaag uit pannenkoek en dat was geen verkeerde keuze. Restaurant De Bijenkorf zit in Voorthuizen op een vakantiepark en alles smaakte uit de kunst. Het personeel was heel jong en aardig en we komen, als het kan, weer eens terug. Reint had een pannenkoek met kaas, banaan en Nutella en ik had één met brie, honing, ruccola en walnoten. Via een fikse omweg zijn we teruggereden naar de camping. Het slechte weer van de afgelopen nacht leek wel een nachtmerrie, want nu zagen we zelfs 4 luchtballonnen vliegen en was het heerlijk buiten. We kunnen ons bijna niet voorstellen dat het morgen weer hetzelfde zal zijn, al wordt dat wel voorspeld. We zullen zien dus…