Dag 9 – Geocaches zoeken en de visite arriveert.

3 augustus 2021 - Otterlo, Nederland

Genoeg beweging gehad gisteren en waarschijnlijk daarom vannacht superlekker geslapen. Na het gebruikelijke ontbijt zijn we tegen 11 uur op de fietsen gestapt richting Wekerom, daar zit een woonzorgpark van ’s Heeren Loo. Op het terrein liggen daar een aantal geocaches en die kun je alleen lopend of per fiets bereiken. Het ritje was maar 8 km, dus we waren er snel. Het park ligt midden in de bossen, het is er uitermate rustig en je ruikt, voelt en proeft hier bos. De caches waren makkelijk te vinden, dus Reint kon dat wel alleen af en ik ging ondertussen de natuur onderzoeken. Bij de derde cache was het raak, ik hoorde een beestje wegspringen tussen het dode hout. Het bleek een zandhagedis (hoogstwaarschijnlijk) te zijn. Eerst zat hij een beetje verscholen, dus een foto maken was lastig, maar hoe langer en rustiger ik er zat te wachten…hoe nieuwsgieriger hij werd en op den duur kwam hij tevoorschijn. Hij was bijna 20 cm lang en prachtig van kleur, waarschijnlijk een mannetje. Volgens mij hebben we nog nooit eerder in Nederland een hagedis gezien. Bij de vijfde cache kwamen we een ander stel tegen die ook aan het geocachen waren. Even gezellig gekletst, maar bij de volgende en die daarna kwamen we ze ook weer tegen...ook al hadden wij een andere route genomen. Bij de laatste cache moest je d.m.v. een berekening het laatste coördinaat vinden en daar lag een bonuscache. Reint had het snel uitgepuzzeld en de man en vrouw stelden voor om samen naar de laatste te zoeken. Geen probleem, dus gezamenlijk fietsten we naar de laatste plek. Na best een tijdje gezocht te hebben, vond de man hem uiteindelijk. De namen werden snel in het boekje geschreven en daarna scheidden onze wegen weer…altijd gezellig als je leuke mensen tegenkomt. In Otterlo deden we bij de Spar nog wat boodschappen en namen we warme saucijzen- en kroketbroodjes mee. Bij de caravan aten we ze nog lekker warm op en dat was heerlijk. Onze visite stuurde een appje dat ze van huis vertrokken en zo’n 2 uur later kwamen ze aan: onze dochter en schoonzoon op de motor. Tanacha kon vanmorgen haar motorrijbewijs ophalen op het stadhuis en heeft, uiteraard met onze toestemming, mijn motor bij ons huis opgehaald. Zij op de Yamaha XJ6 en Arnoud op zijn eigen Kawasaki Versys 650 dus. Een supertrotse vader en moeder stonden hun op te wachten, al vond Tanacha de laatste meters op de camping het spannendst…er ligt namelijk een grindpad voor de plekken langs. Natuurlijk ging het helemaal goed en parkeerden ze de beauties voor de voortent. Het spetterde af en toe wat, dus we hebben verder niet echt meer iets gedaan, maar het was zó ook gezellig. Tegen 17.15 uur zijn we naar Otterlo gewandeld, een kilometer, en daar hebben we lekker gegeten bij een restaurantje. Arnoud en ik namen een lekkere gevulde pannenkoek, Tanacha had een biefstuk en Reint koos voor een cordon bleu. Op de terugweg hebben Tanacha en Arnoud nog een cache gezocht, die wij al hadden en daarna zijn we rechtstreeks terug naar de camping gelopen. De kinderen moesten natuurlijk ook de ruim 180 km nog weer terug naar het noorden. Zij hebben zich dus omgekleed en zijn weer op de motoren gestapt. Het leek windstil en het was droog, dus waarschijnlijk is de rit goed verlopen. Op moment van dit verslag maken, waren ze nog niet thuis. Onze vakantie zit er na anderhalve week ook op, morgen vertrekken wij naar huis. Geen idee of ik dan nog een verslag maak, dat ligt een beetje aan de belevenissen. Grote kans dat dat er weinig zijn, maar je weet nooit. We hopen in september of oktober nog ergens een weekje heen te kunnen, maar dat ligt aan de Coronamaatregelen en uiteraard ook een beetje aan het weer. We houden jullie dan wel weer op de hoogte.

P.S. Arnoud en Tanacha zijn veilig thuisgekomen tegen 21.30 uur.

1. Tally:
    4 augustus 2021
    Leuk... bezoek van de kindertjes.....dat zullen wij hier vast niet krijgen🤣.
    Goede reis naar huis en geniet nog even van jullie vakantie!