Dag 4 – Terug naar huis via Bad Kissingen

5 mei 2018 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Op onze laatste ochtend in deze prachtige stad zijn we iets vroeger opgestaan, zodat we om half negen konden ontbijten. De eerste Chinezen liepen al weer in kolonne voor ons hotel langs, pfff. De hond begroette ons voor het eerst niet, maar het bleek dat hij vandaag thuis was gebleven.  Met een volle buik konden we om 9.45 uur vertrekken, nadat we afscheid hadden genomen van eigenaresse Marion. Ik had mijn fototoestel  om mijn nek, zodat ik onderweg nog wat foto’s kon maken. We gingen namelijk de toeristische route rijden tot aan Bad Kissingen. Er waren al veel koolzaadvelden “verdwenen”, maar het landschap was er nauwelijks minder mooi door. We zagen veel roofvogels en nog veel meer motorrijders. Het was echt warm en mijn handschoenen deed ik al gauw weer uit. Reint had de GoPro op zijn helm gezet en kon zo filmen hoe we na twee uurtjes Bad Kissingen binnenreden. Het was alsof we niet weg waren geweest sinds afgelopen zomer. De zon scheen uitbundig, de terrassen zaten vol en het hele centrum liep vol mensen… heerlijk. We gingen bij onze vaste ijssalon op het terras zitten en hebben genoten van een dikke sorbet met Toffifee’s erin, jammie. Bij de Müller die er vlak naast zit heb ik nog een mega-voorraad maskertjes gehaald, zodat we (Tanacha en ik) even vooruit kunnen. Daarna was het tijd om onze dikke pakken weer aan te trekken en tot Fulda nog binnendoor te rijden om te genieten van de omgeving. Op de snelweg kon het gas wat verder open, maar helaas verkoelde dat niet veel. Het was erg rustig op de weg en het schoot best op dus. Om drie uur werd het tijd om te tanken en zelf ook even wat te eten en drinken. Heel toevallig stopten we bij de Autohof waar we op de heenweg al een fijne curryworst hadden gescoord. Die hebben we nu niet genomen, we hadden nog fruit bij ons van het hotel en dat was ook lekker. Toen maar weer de helmen op en jassen aan (je wordt er wel wat zat van in de loop van de dag, maar ja) en verder rijden voor anderhalf uur. De motor kon wel weer wat benzine gebruiken en wij aten, zoals we deze trip ook begonnen,  met een ongezond, maar favoriet maaltje: curryworst met patat en cola. Ruim twee uur later, even na half zeven, waren we weer in ons eigen paleisje. Het motoravontuur is voor herhaling vatbaar, maar wanneer en waarheen…dat moeten we nog bedenken.