Dag 3 – Wandelen, rusten, wandelen, rusten…

4 mei 2018 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Na een nacht waarin we sliepen als ossen, waren we er vanmorgen iets eerder uit. Om 9 uur zaten we in de ontbijtzaal te genieten van al het lekkers en een uur later liepen we bij de DM om lekkere maskertjes uit te zoeken en gingen we weer drinken halen, maar nu bij de Lidl. De boodschappen hebben we in onze kamer gedeponeerd en na een korte pauze zijn we richting de burggarten oftewel de burchttuin gegaan via de stadsmuren. Gisteren waren we al hardlopend door de tuin heen gekomen en dit was genoeg reden om er vandaag wat rustiger door heen te lopen. Het weer werkte vandaag ook weer heel erg mee, zodat we de hele dag in onze t-shirts (en ik in mijn hardloop-driekwartbroek) konden rondbanjeren. Het was heerlijk rustig in de burchttuin en we genoten van de blauwe en gele regens, de beelden die de 4 seizoenen en de  4 elementen voorstellen, de vergezichten over het Taubertal en het panorama van de stad op de achtergrond. Naast de tuin liep een heel erg steil pad naar beneden en zo belandden we in het Taubertal, om daar een cache te zoeken bij een brug. We vonden hem redelijk snel en hij was erg origineel verstopt. De cache-eigenaar heeft nog een cache bij een brug en die konden we gisteren niet vinden, dus dat wilden we toch nog eens proberen later op de dag. De route door dit dal was supermooi. We zagen een watermolen, de prachtigste huizen, vissen in de rivier, koeien in de wei en bijna constant op de achtergrond de torens en andere gebouwen van de stad. Vlak voordat we weer omhoog liepen naar de stadsmuur, kwamen we bij een kerk waar ook een cache lag. Deze was nog origineler dan de eerste. Er zat een oude houten deur in de kerk met van die enorm dikke bouten en scharnieren, je kent ze wel. Een deel  van een scharnier was gemaakt van steen en zat met een magneet onderaan de scharnier vast. De binnenkant was natuurlijk hol gemaakt, omdat daar het logrolletje in zit waar je je gegevens op noteert. Een dikke pluim voor de uitvinder. Hierna zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben even heerlijk uitgerust en de telefoons opgeladen. Tegen half twee zijn we naar een bakker gelopen en hebben een lekker broodje uitgezocht. Op een bankje hebben we dit zit eten en ondertussen konden we ons heerlijk vergapen aan al die gekke toeristen. En ja, dat mogen wij zeggen, want we zijn er zelf twee! We hebben nog wat etalages gekeken, een lekker ijsje gehad en zomaar wat rondgelopen door straatjes die we nog niet gezien hadden. Op onze kamer hebben we nog een uurtje rustig aan gedaan en toen hebben we de schoenen weer aangetrokken om naar de raadhuistoren te gaan. Mijn hoogtevrees laat het helaas niet toe om naar boven te gaan, maar Reint wilde zijn GoPro wel mee naar boven nemen. En terwijl er een zweefvliegtuig boven het centrum vloog, keek Reint alleen maar naar beneden. Hij filmde de daken en straten en maakte de mooiste foto’s. Ik mocht gelukkig toekijken hoe de duiven water dronken in fontein in de warme binnenstad. Reint klom uiteindelijk weer naar beneden en we deden nog een poging om de brugcache te zoeken, die we eerder niet vonden. Nou, helaas pindakaas, we hebben er al veel tijd in gestoken, maar wederom niks gevonden. Balen dus, maar dat hebben we opgelost door lekker uit eten te gaan bij een pizzeria. Tegen zevenen waren we terug in het hotel en wachtten we tot het donker werd. We wilden Rothenburg nog één keer op een andere manier zien…in het donker, maar mooi verlicht. Er liepen nog hele groepen in het centrum, maar in de rest van de straatjes was het heerlijk rustig. Het koelde flink af en met een ijsje kreeg ik het er niet warmer op, maar ja…we hebben twee geweldige dagen gehad hier en morgen springen we weer fris en fruitig op de motor.