Dag 1 – Vakantie in eigen land

26 juli 2021 - Wintelre, Nederland

Het is tegenwoordig iets lastiger om ongestoord vakantie te vieren in het buitenland, dus om een lang verhaal kort te maken…wij blijven deze vakantie in Nederland. Niks mis mee, alleen we hebben het nog nooit gedaan in de zomer. We konden nog wel heel gemakkelijk twee campings regelen, dus voor de komende 1,5 week staat vast waar we staan. Daarna zien we wel of we naar huis gaan of toch nog ergens anders zullen bivakkeren. Het grootste voordeel hadden we vanmorgen al en dat is dat we rustig kunnen uitslapen, opstarten, de laatste dingen inpakken en daarna met caravan en al richting het zonnige zuiden van Nederland te rijden. In Brabant staan we de komende nachten op boerencamping ’t Dekske in Wintelre, vlakbij Veldhoven en Eindhoven.

Onderweg hebben we maar een paar spetters regen gehad, voor de rest ging het prima en na een korte plaspauze kwamen we halverwege de middag aan. De camping is niet zo ieniemienie als de vorige boerencampings, maar het ziet er ruim, mooi en gezellig uit. We staan op een veldje aan de visvijver met nog 3 caravans, maar er zijn natuurlijk meer veldjes. De voortent stond weer in een ommezien. Voor het avondeten besprak Reint een hotel in het dorp. Het zag er vrij nieuw en supermooi uit qua inrichting. Heel smaakvol en met mooie decoraties zoals pauwenveren en lampen. Het eten was bijna nog beter. Reint had een schnitzel met ui en spekjes en ik een tagliatelle met boschampignons, zongedroogde tomaten, rucola en een voortreffelijke saus. Ik heb in jaren niet zo’n lekkere pasta gehad en dus is restaurant Craft bij Hotel 46 een enorme aanrader. Onder het eten regende het heel even, maar daarna konden we in het zonnetje de Sint Willibrorduskerk bekijken midden in Wintelre. Er staat een klein, maar heel mooi kapelletje naast en met het zonnetje dat naar binnen scheen was het echt een plaatje. We stapten weer in de auto en hebben wat caches gevonden en hebben nog heel even bij vliegveld Eindhoven staan spotten. Er waren tientallen andere spotters, maar helaas maar twee Ryanairs die landden. Toch was het leuk om te zien, de sfeer rondom zo’n vliegveld vind ik altijd heerlijk.

Onze verwarde buurman stond net al bijna bij ons in de voortent, hij was per ongeluk een Caravelair te ver doorgelopen, hahaha. Hij stond met een nat doekje naar onze fietsen te staren en ik stond net in de keuken. Ik denk: wat moet die man hier, gaat hij (eindelijk) onze fietsen schoonmaken? Maar nee, z’n vrouw riep hem al gauw dat hij bij haar moest komen. Heel zielig, want volgens mij wist hij echt niet meer waar hij was op dat moment. Hij keek zo glazig naar z’n vrouw. De achterbuurjongens zijn een stuk gezelliger. Zij zijn voor het eerst alleen op vakantie en kamperen in een huisje. Er komen op dit moment overburen aan met een vouwwagen, dus we gaan even loeren…hihi. Tot morgen!

1. Tally:
    27 juli 2021
    Fijne vakantie in ons mooie land. Als je volgende week nog in de buurt van Eindhoven bent kun je ons spotten....eindelijk weer eens naar Mihai's geboorteland!
    Veel plezier alvast in Brabant😘
  2. Jan bijlholt:
    28 juli 2021
    Fijne vakantie reint en moniek genietervan grtjes van ons uit meeden