Dag 15 – We gaan naar huis, maar houden we het droog?

24 juni 2022 - Winschoten, Nederland

(gisteren 22.20 uur appt Tanacha dat ze aangekomen zijn)

Vandaag: 6.55 uur wakker en medicijnen nemen - 7.30 uur start het ontbijt en zitten we er ook – 8.30 uur helemaal ingepakt, motor uit de garage halen en starten maar. Het is 18C en alles ziet er nattig uit, maar het ís droog. We rijden nog één keer vlak langs het mooiste kasteel dat we kennen en de volgende keer dat we hier zijn, zullen we weer eens binnen kijken…het is een fantastisch gebouw. De route door Luxemburg is landelijk te noemen. We zoeven over slingerweggetjes, tussen de velden door en de zon komt regelmatig kijken…heerlijk. We gaan naar huis, dus ik neem alles met nog meer aandacht op. Het is overal mooi als de zon schijnt en je het wilt zien. We rijden precies een uur in dit kleine vakantieland en floepen dan opeens de Belgische grens over, midden op een landweg. In dit deel van België is het ook erg mooi en genieten we nog even van de rust en het vakantiegevoel. Nog een uur later zitten we al weer in Nederland. Ook hier zijn de kanten van de weg erg nat, maar houden wij het droog. Het zal vannacht overal wel geregend hebben. We karren uren achter elkaar door en Reint blijft maar schuiven op het zadel. Het viel mee de afgelopen weken, maar nu even niet dus. Tussen de middag eten we een lekkere kroket bij een tankstation en appen met Tanacha. Bij hun schiet het niet erg op, bij ons gelukkig wel. Ik zit me ondertussen te verheugen op onze aankomst in het Noorden, want…het is TT-weekend. Ik hoop zó erg dat er massa’s motoren rijden en dat we dus een glimpje van kunnen opvangen. Drie jaar geleden waren we daar voor het laatst en nu Rossi gestopt is, weet ik niet of we er ooit weer komen. Maar de sfeer en het onderdeel zijn van één van de grootste happenings in Nederland is zo speciaal. Als we 50 km vóór Assen zijn en we maar een handjevol motoren zien, is dat een kleine tegenvaller. Aan de andere kant van de weg staat wel een kilometerslange file. Er is iets gebeurd met een veetransport en we zien de varkens of biggen letterlijk overlopen via een loopplank naar een gereedstaande andere vrachtwagen. Voor ons is het voordelig dat het zo rustig is en om half drie rijden we de A7 naar Winschoten op en…begint het verdorie te regenen tot de afslag bij Heiligerlee. We worden in dat korte stukje niet heel nat, maar lekker is anders. Alles ligt nu in de garage te drogen en ook de was hangt daar inmiddels. We hebben een superfijne vakantie gehad zonder echte problemen. De motor verloor vanaf de heenweg wel wat koelvloeistof bij de radiateur en Reint heeft er letterlijk buikpijn van gehad, dat er wat zou gebeuren ergens hoog boven op een berg of zo. We wilden niemand ongerust maken, dus heb ik er maar niks over gezegd in dit verslag en het is allemaal goed gegaan. Ons zwart-gele beest heeft ons veilig thuis gebracht. Wanneer we weer weggaan en waarheen? We hebben plannen, maar of ze uitkomen…ik durf het op dit moment even niet te zeggen. Tot de volgende keer dus en iedereen bedankt voor het lezen!!!

1. Ria:
    25 juni 2022
    Goedemorgen, jullie hebben een hele mooie motorvakantie gehad en heel veel gezien..Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn..We horen er wel van..
  2. P abels niezen:
    Welkom thuis!!!
  3. Janette Bakker:
    25 juni 2022
    Welkom thuis, jullie hebben weer hele mooie herinneringen gemaakt, en ons daar weer een stukje van laten meebeleven.