Dag 2 – Naar Zoo Veldhoven, geocachen in het bos en op visite.

27 juli 2021 - Wintelre, Nederland

We werden vanmorgen na 9 uur wakker en we hebben dus heerlijk geslapen. De zon scheen al en het was behoorlijk warm in de voortent. Na een snel ontbijtje…een kop koffie en een broodje zijn we vertrokken naar de plaatselijke dierentuin. We hadden expres onze verwachtingen niet te hoog gespannen, want eerlijk gezegd hadden we nog nooit gehoord van deze dierentuin en hebben we er al heel wat gezien in de loop der jaren. Reint had gisteravond al kaartjes gereserveerd en we konden dus zo doorlopen…al stond er sowieso verder niemand bij de kassa. Vroeger was dit een papegaaienpark, dus we vermoedden in elk geval veel vogels. In de eerste 15 hokken zagen we alleen maar prachtig gekleurde papegaaiensoorten. Ze hingen aan de rasters om voedsel te bedelen, want je kunt er zakjes met voer kopen om te geven. We hadden al gauw in de gaten dat het best nog een groot park is. De verblijven zijn nog wat ouderwets opgezet, maar alles is verder keurig in orde en het viel ons reuze mee. Bij de waterpartijen zwommen eendjes, pelikanen, maar ook heel veel schildpadden. Er waren verschillende plekken waar de ringstaartmaki’s rondhopsten. Ze zijn zo ontzettend schattig en fotogeniek…en ook de baby’s zijn vermakelijk. Ze lopen boven over alle volwassen dieren heen en bengelen aan kettingen en palen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de stokstaartjes…we hebben er lang van staan te genieten. Het allermooiste vond ik zelf de afdeling arenden. Ze hebben er ongelooflijk veel, zoveel hebben we nog nooit in een dierentuin gezien en ze zitten soms zó dichtbij. We konden ze gewoon een takje geven en die trokken ze door de tralies en onderzochten het. De Steller’s zeearenden waren het meest nieuwsgierig en liepen al naar het hek als je aan kwam lopen. Verder waren er pony’s (met een baby die zich graag liet aaien), alpaca’s, geiten, struisvogels en zelfs wat losvliegende kaketoes. Mensen hadden ze op hun arm of schouder en namen foto’s, dat wilde ik natuurlijk ook. Reint kon zo’n beest gewoon op z’n rug aaien, maar toen ik achterom keek omdat Reint een foto van mij met zo’n prachtige witte kaketoe wou nemen, greep hij z’n kans en beet me keihard in mijn elleboog…kakbeest i.p.v. kaketoe dus. En hij zat nog niet eens op me, ik had nog helemaal niks gedaan…grrr! Dat was ook het enige minpuntje daar, we hebben er zelfs een lekker patatje gegeten. Na een paar uurtjes ben je wel uitgekeken en dus zijn wij naar de bossen bij Eersel gereden en hebben daar een heel aantal geocaches gezocht en gevonden. Het was, net als in de dierentuin, uitermate rustig in het bos en we hebben een heerlijke wandeling gemaakt dus. Terug op de camping is Reint gaan douchen en terwijl ik bezig was met de voorbereiding van dit verslag, begon het opeens te regenen. We hadden het niet beter kunnen plannen eigenlijk. We hebben verder de hele dag in korte broek en t-shirt gelopen… het was niet te warm en zeker ook niet te koud. De buurman kwam trouwens net zijn excuses aanbieden dat hij gisteren bij onze caravan stond, maar hij heeft Parkinson en weet soms niet meer van hoe of wat dus. Zo sneu…maar toch aardig dat hij even aankwam. De achterbuurjongens waren vanmorgen trouwens ook in de dierentuin, maar waren er al snel uitgekeken. Het was ook niet iets waar wij op onze 17e jaar gelukkig van werden, hahaha.

Vanavond gaan we naar Veldhoven, want daar staan vrienden op de camping. Vroeger gingen wij ook regelmatig op vakantie met Albert en Jolande en nu staan ze, met andere vrienden, op de camping en we hadden dus al afgesproken dat we even koffie bij ze zouden gaan drinken. Gezellig en heel veel zin in, maar eerst even een hapje eten ergens.

1. Jan bijlholt:
    28 juli 2021
    Mooi verhaal weer en lekker genieten. En eindelijk reint heeft zich x gedoucht 🤣🤣🤣🤣
  2. Tally:
    28 juli 2021
    Mooie foto´s Monique.... nu geen vliegtuigen maar vogels spotten!