Dag 3 – Naar Strijp-S in Eindhoven.

28 juli 2021 - Wintelre, Nederland

We hebben het gisteravond niet te laat gemaakt bij Albert, Jolande en Sanne op de camping. Lekker koffie gedronken met ons allen en even bijgepraat en tegen tienen weer terug naar ons eigen stekje gegaan. Ginger, de bouvier, vond het wel gek om ons daar te zien, want ze stond heel even stokstijf stil toen ik haar riep en kwam er toen als een hobbelpaard aan rennen, helemaal enthousiast…vooral vanwege de koekjes die ik altijd bij me heb natuurlijk. Na een lekkere, maar warme nacht hebben we vanmorgen heel rustig aan gedaan. Tegen het middaguur zijn we naar Eindhoven gereden, want we wilden graag naar de wijk Strijp-S. Het is een voormalig Philips-terrein en nu zijn er vooral winkels en bedrijven uit de creatieve sector gevestigd. Het is een fotogenieke plek en zo kom ik er ook aan (via Google natuurlijk). Er lagen ook wat geocaches en zo konden we heerlijk rondwandelen, genieten van de relaxte sfeer en prachtige doorkijkjes in deze wijk. Het weer was ook prima, want we konden de hele tijd in onze korte broeken en t-shirts lopen, al hadden we wel een trui meegenomen. We kregen een beetje een déja-vu-gevoel hier, want alles leek behoorlijk op een havenwijk in Odense. De oude, hoge en vooral lange gebouwen zitten vol met bijzondere winkels met bv. graffiti-kunstwerken, vintage woonspullen en kleding en andere excentrieke dingen. Binnen en buiten vind je nog de oude leidingen en buizenstelsels, waardoor de industriële uitstraling behouden blijft. Tijdens deze wandeling belde Tanacha ons met het prachtige nieuws dat ze in één keer haar motorrijbewijs heeft gehaald vanochtend. Bij elke geparkeerde of rondrijdende motor moesten we natuurlijk extra aan haar denken. Supertrots zijn we op haar…nu nog een passende motor uitzoeken en we kunnen met ons allen rondrijden. Tegen 2 uur zijn we ergens op een muurtje in de schaduw gaan zitten en hebben onze bifi-worstjes, broodjes en Sultana’s opgegeten. Uit de kadopakketten van onze trouwdag hadden we blikjes chocomel en cherrycoke meegenomen en zo hadden we een prima lunch die ook nog eens niks kostte. Even buiten het centrum wilde Reint graag een virtuele geocache doen bij het Evoluon. Dat wil zeggen dat hij daar alleen een foto hoefde te maken (en mailen naar de eigenaar) en er dus niks te vinden is. Het gebouw lijkt op een soort UFO en is een voormalige expositieruimte van ingenieur Philips. Het ziet er aan de buitenkant wat smoezelig en verlaten uit, maar binnen bij de receptie bleek het wel open te zijn. Door de vakantie en Corona gebeurt er weinig op dit moment, maar normaal gesproken is het een congrescentrum en we mochten van de aanwezige mensen gerust naar binnen om foto’s te maken en rond te kijken. Je moet echt de foto’s zien om te weten wat wij gezien hebben, maar het is zó ontzettend mooi, bijzonder en apart.

Halverwege de middag waren we wel uitgekeken en leek het wat minder goed weer te worden, dus zijn we terug naar Wintelre gereden. Bij de Coop hebben we boodschappen gedaan en bij de aanwezige viskraam hebben we ons avondeten gescoord. Na een piepklein buitje kwamen we weer bij de caravan en onze buren hebben een klein hondje, waar ik nog even mee gespeeld heb. Vanmorgen hadden we ook al even met de bal gegooid, maar op den duur moesten we toch echt gaan en nu zat ‘ie op de uitkijk voor z’n baasje, maar wilde hij toch ook nog wel even spelen. We hebben hem nog niet horen blaffen en hij blijft (zonder lijn) altijd bij hun eigen voortent. Het is inmiddels weer droog en zonnig, maar het waait wel als een malle. Leuk om alle commentaren weer te lezen onder de verslagen en ook dat mensen oprecht blij zijn als Reint gedoucht heeft, hahaha. Bedankt voor de complimenten over de foto’s, we hopen maar dat die van vandaag ook weer in de smaak vallen. Tot morgen!

1. Gerard Gaarkeuken:
    29 juli 2021
    Bekend terrein voor mij, heb jaren gewerkt in Strijp, glasfabriek en glasvezelgebouw. Ben er nooit weer geweest. Flink veranderd zo te zien.
  2. Jan bijlholt:
    30 juli 2021
    Weer mooi verhaal gelukkig dat jullie blij zijn en dat reint weer lekker fris ruikt 🤣🤣🤣👍👍👍
  3. Janette Bakker:
    1 augustus 2021
    Elk reisverhaal is weer verrassend, en tovert een lach op mijn gezicht, heerlijk om te lezen, ga dan ook snel verder met de rest van de dagen, veel plezier nog