Dag 4 – Hardlopen en wandelen, dus een sportieve dag.

29 juli 2021 - Wintelre, Nederland

Vanmorgen was ik al vrij vroeg wakker van de warmte, maar ik bleef wel lekker liggen. Ik bedacht me dat ik wel eens kon gaan hardlopen, maar toen ik stilletjes m’n kleren pakte…bleek Reint ook al wakker te zijn. Gauw m’n schildkliertabletje ingenomen, ruim een half uur hardgelopen door en om Wintelre en toen ik terugkwam mocht ik direct ontbijten. Er moet namelijk minimaal een half uur tussen zitten. Terwijl ik uit zat te puffen en foto’s in de cloud aan het uploaden was, is Reint even gaan rennen. Beide hadden we ruim 5 km gelopen en de rest van de ochtend hebben we wat aangerommeld. Tegen twaalven zijn we in de auto gestapt en weer naar de bossen bij Eersel gereden, een kwartier verderop. Het weer was een beetje wisselvallig qua zon en bewolking. Het ene moment liepen we in een trui te puffen in de zon en het volgende moment deden we de trui uit en trok er een enorme wolk voorbij. Samen met een beste wind was het dan op het randje van lekker. Het was weer extreem rustig in het bos, we hebben in ruim 4 uur nog geen 10 wandelaars gezien. Toch is het enorm uitgestrekt en heel mooie omgeving om in te wandelen, want het bos wisselt behoorlijk af. Dan weer waren er veel dennenbomen zonder veel begroeiing eronder, dan weer stond het gras bijna een halve meter hoog en liepen we tussen de berken en bosjes. De vogels lieten zich nauwelijks zien, op één superleuke soort na: de kuifmees. Die wilde ik dolgraag zien en vandaag lukte het dan eindelijk…voor de tweede keer in m’n leven. Wat we enorm veel zagen, waren libelles. Die vlogen er bij honderden en in allerlei kleuren. Er ging er zelfs één op m’n hand zitten toen ik die uitstak. We hebben alle geocaches, die er in dit stuk bos liggen, gevonden. Het waren er precies 30 stuks en de meeste waren makkelijk te vinden. Ook de paddenstoelen beginnen behoorlijk op te komen en we hebben weer wat nieuwe exemplaren gezien. Na zo’n 10 km begon ik toch m’n voeten wat te voelen…ze waren behoorlijk warm en ik loop altijd m’n sokken vol met troep, dus op den duur begon het zand wat te schuren. Nadat ik de boel uitgedaan en leeggeschud had, hebben we de meegenomen proviand opgegeten: broodjes, een zakje Tuc met kruiden, Bifi’s en snoepjes. Ook het drinken was tegen het einde op en na 13 km waren we terug bij de auto. Ik was eigenlijk een beetje uitgevloerd en op de camping hebben we lekker in de schaduw wat uitgerust. Voor het avondeten zijn we naar een pizzeria in Veldhoven gereden. Het zag eruit als een kebabzaak, maar de pizza’s waren voortreffelijk. Reint had één met ei, ham en ui en ik had de duurste (voor 15 Euro) met Italiaanse ham, ruccola, verse tomaat, scampi en spek. Zalig!!! Na de koffie ben ik nog even naar de rand van de camping gelopen, daar is een open veld en kun je de zonsondergang redelijk zien. Altijd mooi natuurlijk, maar nog leuker…er zitten tientallen konijntjes langs de bosjes. Als je aankomt lopen, schieten ze even de bossen in, maar al gauw komt er één uit…en nog één…en dan twee…en even later hopsen ze met z’n allen door het weiland. Ze zijn ongelooflijk schattig en helemaal niet bang als je maar stil blijft staan. Gisteravond had ik geen statief mee, maar vandaag wel en morgen zal ik eens kijken of de foto’s beter zijn dan die hier vandaag bijgeplaatst wordt. Dit was onze laatste volledige dag hier en morgen vertrekken we dus naar Otterlo, aan de Veluwe.

1. Anna:
    29 juli 2021
    Leuk weer de vakantie verhalen te lezen, Nederland dit jaar dus op vakantie.veel plezier op de Veluwe, zo mooi daar en mooie tijd want de heide staat deze tijd in bloei, jammer genoeg waren wij er toen niet toen het bloeide, nog fijne vakantie
  2. Jan bijlholt:
    30 juli 2021
    Have fun en de pizza s zagen er idd goed uit veilige reis morgen en wachten op nieuw verhaal gr jan en ria