Dag 12: geocachen, shoppen, relaxen.

21 juni 2022 - Cannobio, Italië

Vanmorgen hebben we wat langer geslapen en waren dus ook pas om 8 uur bij het ontbijt. Reint wilde nog 2 caches doen hier in Cannobio, dus om half negen zijn we op pad gegaan. Er loopt een prachtig betonnen wandel- en fietspad richting de berg en aan het begin daarvan ligt een Tibetaanse hangbrug. Gelukkig schommelde hij niet te erg boven de rivier, maar een beetje spannend vond ik het wel. Langs het wandelpad zagen we bloeiende hortensia’s en veel hardlopers. Ik doe daar niks aan, want het is zo’n geklooi om ook al die spullen mee te nemen. Thuis ga ik wel weer fanatiek mee aan de slag. In een rotswand naast het pad vond Reint makkelijk de eerste cache. De tweede lag ergens op de top van een lage berg. Het was echter nogal een toer om naar boven te komen. Het paadje was niet alleen smal, maar soms lag er ook een stuk rots in de weg en kon je er maar net, voetje voor voetje, omheen en we gingen echt snel omhoog. Tot 2x toe moest Reint me vast houden om ergens langs te durven, maar verder was het een avontuurlijk pad. Op een gegeven moment vroeg ik waar die verdomde geocache toch wel niet helemaal lag, maar toen was het niet heel ver meer. We hadden mooie uitzichten over het Lage Maggiore en het dorp natuurlijk. Bijna boven rustten we even en maakten foto’s van een stenen bruggetje. Ik zei dat hier gelukkig wel vaker mensen kwamen, al zagen we niemand op de heenweg, omdat er een vogelhuisje in een boom hing. Huh? zegt Reint, volgens de gps zijn we er nog niet, maar de cache zou wel een vogelhuisje moeten zijn. De tip was immers: de vogel is gevlogen. Een erg standaard cache dus en na controle bleek het inderdaad zo te zijn. Het logboekje was snel ingevuld en toen konden we aan de andere kant weer afdalen. Supersnel en supersteil, maar weer erg leuk. Ook hier vlogen erg veel vlinders. Tegen kwart over negen waren we terug en nadat we ons opgefrist hadden, zijn we met Arnoud en Tanacha naar het centrum gegaan. Arnoud moest nieuwe slippers hebben en in één van de eerste winkeltjes vond hij al een paar. Natuurlijk hebben we nog een rondje door het dorp en langs de andere winkels gemaakt en zijn we uiteindelijk op een terras neergestreken. We hadden allemaal zin in een coupe ijs, dus hebben we daar lekker van genoten. Helemaal toen Tanacha zei dat zij de rekening betaalde, haha. De hele middag zijn we (apart van de kinderen) gaan zwemmen, relaxen op onze kamer en later bleek dat we allemaal hadden liggen slapen. Het was erg drukkend weer, af en toe bewolkt en zelfs een paar druppen zijn gevallen. We waren afgepeigerd dus. Voor het eten zijn we, lekker makkelijk, naar de camping gegaan waar Tanacha en Arnoud staan. Voor ons 2 minuten lopen. Het eten was zalig, veel en bijna iedereen kreeg zijn bord niet leeg. Daarna hebben we nog even thee en koffie gedronken op onze kamer en toen namen we afscheid. Wij stappen morgenvroeg weer op de motor, zullen Zwitserland doorkruisen en in Duitsland onze volgende overnachting hebben.

1. Anna:
    21 juni 2022
    Mooi verhaal weer.en prachtige foto's
  2. P abels niezen:
    22 juni 2022
    Hoe durf je over zo,n brug maar wel een mooi uitzicht.Zijn jullie nou op terugweg dan???
  3. Janette Bakker:
    22 juni 2022