Dag 1: We gaan naar Scandinavië

6 augustus 2023 - Odense, Denemarken

Al tijden roepen we het: we gaan naar Zweden. Zoals gewoonlijk bespreken we niks, we gaan gewoon en zien wel hoe dingen lopen. Dat we met de caravan gingen, stond wel vast. Het weer echter, hebben we niet in de hand. We besloten dus pas eergisteren niet in één keer naar Malmö, of zelfs nog verder, te rijden. Het weer is ook in Zweden nog al wisselvallig en op dit moment ziet Denemarken er iets gunstiger uit, dus Reint opperde om dan als eerste in Odense te stoppen. Een topplan, want we houden echt van deze Deense stad. Vijf jaar geleden stonden we ook op deze camping en met een fietsroute door het bos, via de dierentuin om vervolgens in het centrum uit te komen, maak je ons heel blij. De mountainbikes zijn dus ook van de partij deze keer. Het is onze tweede keer dit jaar in Denemarken, want in het voorjaar waren we hier ook al een paar dagen, maar bleven we in Jutland. Nu zitten we op het prachtige eiland Funen. De heenreis verliep niet heel vlot, maar echt tegen zat het ons ook niet. Het was gewoon erg druk op de weg, veel opbrekingen en ook behoorlijk wat ongelukken. We stapten om 7.45 uur vanmorgen in de auto en om 16.30 uur stonden we op de camping. Ik keek al snel m’n ogen uit, want de overbuurvrouw liep met een “los” konijn tegenover ons en ik dacht dus dat het haar eigen was. Maar nee, hij hoort hier blijkbaar op het terrein en even later kwam zijn vriend, een haas, erbij en samen sjeesden ze rondjes onder de caravans door…heel grappig. De voortent hebben we niet opgezet, we blijven toch maar kort en dus zijn we na een kop thee op de fietsen gestapt en naar het centrum gegaan voor een hapje eten. De foodhall in het centrum is superleuk, maar de Ierse tent Eyden heeft ook fijn eten, dus kozen we voor de laatste en hebben heerlijk op het terras hamburgers gegeten. Het werd aan het eind wel een beetje fris, maar de terugweg door het park en bos geeft wat beschutting. Bij de dierentuin hebben we nog geprobeerd de leeuw, kameel en tijger te spotten. Daar zijn speciale kijkplekken voor aan de buitenkant, maar helaas liet niemand zich zien vandaag. Vanaf 21 uur koelde het flink af hier en dat was te merken aan het leven op de camping dat heel snel verstomde, iedereen ging lekker naar binnen. Wij hebben de buitendeur nog open, dat gaat net. Morgen maar eens kijken wat we gaan doen hier…