Dag 15 We gaan terug naar Denemarken

20 augustus 2023 - Copenhagen, Denemarken

Vanmorgen was het nevelig toen we de caravandeur openzwaaiden. Gauw weer dicht dus en dan maar wat raampjes open om de warme slaaplucht eruit te krijgen. We hebben ontbeten en nog even met de Belgisch/Nederlandse buren gesproken, die een uitzonderlijk lief, rustig 2-jarig meisje bij zich hadden en die vanaf 5.45 uur klaarwakker was volgens haar moeder. We hebben niks gehoord, in tegenstelling tot de 10 meter lange camper tegenover hun, waar vanaf half 8 de kleuter de boel terroriseerde en de longen uit haar lijf krijste tegen haar ouders en dit zeker 3 kwartier lang! We zijn iets voor 10 uur de camping afgereden, nog even langs de supermarkt gegaan met caravan en al…maar dat kan hier gewoon. Ruimte genoeg voor nog 25 combinaties, hahaha. We hadden kort wat motregen en daarna was het droog, maar de lucht voelde nattig en alles was gehuld in een grijze waas. Heel mooi om naar te kijken en foto’s te maken en ook om zo’n dag te reizen. Onderweg hebben we nog even gestopt om een broodje te smeren in de caravan en te genieten van een hele familie rode wouwen die hun vliegkunsten aan ons toonden. Wouwen gebruiken hun staartveren als een roer op een boot, zo bepalen ze welke kant ze op zweven. Vlak voor Malmö zuchtte ik dat we weer met slechter weer de Oresundbrug over moesten, terwijl het zó mooi is qua uitzicht als de zon schijnt en de lucht net zo blauw is als het water in de Oostzee. En wat gebeurt er? Vijf minuten voordat we de brug oprijden, breekt de lucht open en met een stralend zonnetje genieten we alsnog van het weer, de boten, de brug en het uitzicht op onze bestemming voor vandaag…Kopenhagen. We zijn er al een paar keer geweest, maar allebei wilden we heel graag nog eens heen, want we hebben nieuwe dingen die we willen zien. Ons vorige bezoek was 5 jaar geleden en dat was om nooit te vergeten, want in Christiania spraken we af met onze lieve overbuurtjes, die daar toevallig tegelijk met ons waren. We staan nu ook weer op dezelfde camping, want er is nauwelijks keus in deze buurt en camping Absalon bevalt ons goed. Ik was even naar de toiletblokken geweest en toen ik terug kwam zat er gewoon een haas naast onze caravan en Reint zat er 5 meter bij vandaan en had niks in de gaten. Komen we net uit een prachtig natuurgebied in Zweden, waar we niet één haas hebben gezien, zitten ze hier weer gewoon op de camping. Ook qua vogels heb ik hier in een halve middag meer gezien, dan in het Asnens Nationaal Park…heel gek. Het is hier wel ontzettend nat geweest, want het veld waarop we staan is wat drassig en daarom hebben we de voortent maar niet opgezet. Er is geen wolk meer aan de lucht geweest en we staan prima zo. Aan het einde van de middag zijn we naar een winkelcentrum geweest, een paar kilometer verderop en daar hebben we even rond gelopen en ook direct gegeten. We aten zalige penne. Reint had het met zalm en spinazie en ik had het met roomsaus, champignons en rundvlees. Brandon heeft hier ook al een paar keer met ons gegeten en het is altijd top, al is de naam inmiddels veranderd van Butterfly naar Tava. In het avondzonnetje hebben we nog wat door de buurt gefietst en gePokémond. Het is nu 20 uur en we zitten nog in t-shirt, korte broek en blote voeten buiten, heerlijk. Morgen gaan we natuurlijk Kopenhagen in en daar hebben we onwijs veel zin in.