Dag 1 – Met de trein naar Hannover.

1 augustus 2022 - Hannover, Duitsland

Een ander type vakantie dit keer. Duitsland had het geniale idee om voor 9 Euro een maand lang met het OV door het hele land te kunnen reizen. Een soort van backpackvakantie dus en aangezien we allerlei manieren van vakantievieren leuk vinden, willen we dit type ook graag onderzoeken…met het risico op overvolle treinen en langere reistijden. Daar zijn we ons erg van bewust, maar als het naar ons idee niet leuk meer is, dan gaan we gewoon terug naar huis. Een vastomlijnd plan hebben we ook niet, maar omdat het erg druk schijnt te zijn in en om de grote steden, moeten we die misschien wat vermijden. Tanacha heeft ons vanmorgen opgehaald en naar het station in Winschoten gebracht. Erg lief en ook leuk om zo aan onze onderneming te beginnen. Op het station was nog één andere passagier en die moest de andere kant op, dus we begonnen relaxt. We waren nog maar net in Duitsland, Weener om precies te zijn, om te moeten overstappen in een bus. De spoorbrug naar Leer ligt er namelijk al jaren uit en dit wisten we van tevoren. In Leer konden we de trein pakken naar Hannover. Op het perron was het megadruk en Reint ging zich al afvragen of we überhaupt konden zitten al die uren. Gelukkig zijn de Duitsers niet dom en kwam er een superlange dubbeldekker aan en met ons allen verdwenen we in deze “zug”…er waren nog plaatsen over. Alleen op het allerlaatste stuk stonden een paar mensen, maar ze hadden (verspreid) kunnen zitten. Helemaal geen probleem op onze eerste reisdag dus en even na 13 uur stonden we in Hotel Alpha, vlakbij het station en het centrum. We blijven hier 3 nachten en de kamer is super, want we hebben een eigen keukentje en er is van alles aanwezig: flesjes water, lekkere Knoppers, een waterkoker en koffieapparaat, warme choco’s, etc. We hebben de rugzakken afgedaan en de boel wat herschikt in de heuptassen en toen zijn we het centrum ingegaan. Er zijn niet veel mooie gebouwen, maar de paar die er staan zijn ook echt prachtig. We liepen dus langs de winkels, dan weer langs een oud pand, daarna zochten we een cache en zo wisselde het wat af. Bij het Rathaus moest Reint wat geocache-opdrachten doen en daarom liep ik even naar binnen. Wauw, zó ontzettend mooi en groot. Je mocht bijna overal komen, alleen de werkruimtes waren natuurlijk afgesloten. Prachtige doorkijkjes, uitzicht op de binnenplaats, heel veel trappen, mozaiekmuren, enz. We hebben er lang gelopen en liepen via de achterkant naar buiten, richting een park met vijver. Ik spotte nog een pracht van een Lamborghini Huracan in een fantastische kleur geel en hij heeft de halve middag door het centrum gescheurd met z’n blèrende uitlaat, hahaha. Na een paar uur lopen (10 km in totaal) zijn we terug naar het hotel gelopen, via een mega vies plein waar tientallen junks en dronkaards lagen en zaten. Brrr, we voelden er ons niet op ons gemakje, maar gelukkig letten ze niet echt op ons. Echt een gribusbuurt waar je ’s avonds niet terecht wilt komen. We liggen nu te chillen en gaan wat later eten, want vanmiddag om half drie aten we nog een halve pizza. Er waren de afgelopen dagen wat mensen die er op rekenden dat we een reisverslag gingen maken, dus vanmorgen vroeg heeft Reint de boel nog omgegooid en tóch de laptop voor mij meegenomen. Ook makkelijk om de foto’s op te slaan, de plaatsen er direct bij te zetten en da’s drie vliegen in één klap dus. Morgen gaan we naar de dierentuin, erg veel zin in.

1. Tally:
    1 augustus 2022
    Leuk....waar zou je zijn zonder de trein....niet in Hannover op dit moment dus!
    Heel veel plezier in en buiten de trein!!
  2. Janette Bakker:
    1 augustus 2022
    Heel veel plezier gewenst, leuke onderneming, benieuwd waar jullie allemaal belanden
  3. Trees Tepper:
    2 augustus 2022
    Heel leuk! Veel plezier in de heimat😄
  4. Gladys:
    5 augustus 2022
    Wat een leuke avontuur weer ja! Veel plezier!
    Weer leuk om jullie zo te volgen👍🏾