Dag 12 – We gaan naar huis.

12 augustus 2022 - Winschoten, Nederland

Om 6 uur (!) was Reint al wakker, ik heb geslapen als een koe en werd een uur later pas wakker. De gordijnen konden niet eens open om m’n ogen te ontzien…de zon stond er vol op…wat een licht. Terwijl ik wakker lag te worden, ging Reint gauw even twee caches zoeken bij het station. Daarna zijn we gaan ontbijten in de megagrote zaal, waar bijna niemand zat. Het buffet was behoorlijk uitgebreid, maar de lauwwarme koffie was slap en het gemengde fruit zurig. De pannenkoeken (met honing voor mij) waren superlekker en de broodjes en het beleg ook. Om 9.20 uur ging onze trein naar Hannover, dus even daarvoor vertrokken we uit het hotel. Hoe dichter we Hannover naderden, hoe voller de trein werd. We hebben alle 12 dagen absoluut geen klagen gehad over plek, maar daar heeft Reint ook z’n best voor gedaan door bepaalde plaatsen te kiezen of het tijdstip te bepalen. Dat scheelt echt en we hebben nooit hoeven staan dus. In Hannover zijn we de stad in gegaan…geloof het of niet…om een stempel te halen in de Legoshop. Ik had het paspoort natuurlijk pas in Leipzig gekregen en daardoor kwam Reint er achter dat er in Hannover ook een vestiging zit. Gisteravond hebben we overlegd en uiteindelijk besloten daar gewoon even naar de winkel te lopen, we kwamen er toch langs. Natuurlijk deden we er nu wel een uurtje langer over. We namen direct broodjes mee om in de trein te kunnen lunchen. De laatste trein bracht ons rechtstreeks naar Leer. Hier gold ook dat hoe dichter we bij Bremen kwamen, hoe voller de wagons werden. Gelukkig had de trein airco en konden we beneden én dichtbij opengaande deuren zitten…goed voor wat frisse lucht. De temperatuur liep al weer snel op naar 30C. Eigenlijk zouden we in Leer een half uur moeten wachten op de bus, maar onze lieve dochter had aangeboden om ons op te halen uit Leer. Zij is van tevoren de stad in geweest en stond bovenaan een trap op ons te wachten. En zo waren we lekker snel in huis. We hebben een fantastische vakantie gehad, zonder problemen en de plaatsen die we gezien hebben, waren ook allemaal te gek. Het verblijf in steden vinden we echt mentaal wel veel vermoeiender, dan dat we bv op de motor of met de caravan weggaan. Je hebt de hele dag lawaai, moet constant opletten, je ziet ontzettend veel en daarom besloten we dat vandaag de laatste reisdag zou zijn. Dan kunnen we de laatste bloedhete week lekker rustig thuis bij de airco zitten uitrusten van de 154 km wandelen en 12 dagen reizen. Iedereen bedankt voor het volgen van onze avonturen, de reacties op de verhalen en foto’s…tot de volgende keer!!!