Dag 1 – Eindelijk weer eens op de motor op vakantie.

23 september 2021 - Twistetal, Duitsland

Ja, het is weer eens zover…we gaan voor de tweede keer op motorvakantie. Door een extreem korte zomervakantie en een “teveel” aan vrije dagen van Reint, hebben we besloten nog even weg te gaan op de Suzuki V-Strom. Ik had me er ontzettend op verheugd, maar toch kwam er vlak voor vertrek een kleine domper. Ik doe sinds een half jaar vrijwilligerswerk bij het Veteranenhuis en met één van de veteranen is er de “motor-en-vakantie”-klik. Elke week vroeg Ep of ik nog motor gereden had en hij vond het prachtig dat we op vakantie gingen met ons zwart-gele monster. Elke week zei hij dat hij vroeger een Kawasaki Ninja reed, maar na 3 tia’s ging dat niet meer. Hij had net een vliegvakantie geboekt met zijn vrouw en zou de week na ons weg. Vorige week belandde hij echter in het ziekenhuis met ademhalingsklachten door COPD en helaas kreeg ik eergisteravond het bericht dat hij overleden is hieraan. Op het laatste moment heeft hij besloten de uitvaart vanuit het Veteranenhuis te laten plaatsvinden en al is het jammer dat ik er niet bij kan zijn…het lucht me ook een beetje op, want het is erg emotioneel allemaal. Maar ondanks alles zijn wij vanmorgen om half 11 vertrokken, uitgezwaaid door onze lieve buurtjes. Binnen een half uur gingen we de grens bij Bellingwolde over en was het nog wat bewolkt en grijs. Gelukkig kwam er al snel een waterig zonnetje door en hoe verder we reden, hoe zonniger het werd. De eerste twee stops waren kort: even plassen, wat drinken, een koekje en verder. In Lemgo besloten we op een kruispunt om toch even langer te stoppen en ergens een terrasje te pakken voor een kop koffie. In het zonnetje, met zo’n 20 graden, was het heerlijk zitten. De route werd al snel heuvelachtig en we hebben erg genoten van de mooie, herfstige omgeving. Het verkeer was erg rustig, maar op het land was het een drukte van belang met tractors en andere landbouwvoertuigen. Er waren ontzettend veel roofvogels in de lucht, maar de bladeren daarentegen vallen al met duizenden tegelijk naar beneden. Onze eerste bestemming was Twiste, op 322 km vanaf ons huis. We slapen vannacht in Pension Post en we hebben een enorm grote kamer, het lijkt wel een balzaal. Reint dacht zelfs heel even dat de kamer groter was dan ons hele huis, maar dat is overdreven. Na aankomst zijn we eigenlijk direct even een wandeling door het dorp gaan maken. Reint wilde graag een geocache zoeken en dat lukte snel, daarna zijn we naar de kerk gelopen. Die ligt op een heuvel tegenover ons hotel en vanaf de begraafplaats heb je een mooi uitzicht over het dorp en de omliggende heuvels. Om half zeven zijn we naar beneden gegaan voor een hapje eten en dat was absoluut de moeite waard. Reint had een knoeperd van een cordon bleu en ik een schnitzel met verse champignons, zó ontzettend lekker. Wij liggen lekker op bed en de motor staat lekker veilig binnen in een garage, dat is ook mooi meegenomen. Morgenvroeg gaan we om half negen ontbijten en dan gaan we verder met ons avontuur…