Dag 9) Lange reisdag van Majbølle naar Tylstrup.

27 juli 2020 - Tylstrup, Denemarken

Zes uur…wakker…licht. Oh, dat had ik gisteren al geschreven? Nou, vandaag was het weer hetzelfde. Eigenlijk nog erger, want ik werd wakker van het licht, maar Reint lag er letterlijk in te baden. De zon scheen precies door ons smalle raam de kamer in…op zijn gezicht, hahaha. Eén voordeel: we gingen op tijd ontbijten, hebben opa op de hoogte gesteld waar we heen gingen en zaten om 8.45 uur in de auto. De zon scheen voor de verandering en het was de hele reis tussen 19 en 21C. Tot Vissenbjerg hebben we de snelweg genomen, inclusief de tolbrug Grote Belt. Er voeren erg veel zeilboten onderdoor en het uitzicht verveelt nooit over zee. Om 12 uur waren we weer op het vasteland en een half uurtje later namen we even pauze met een broodje en Fristi. De boodschappen hadden we nog aan boord, dus dat was gemakkelijk. De parkeerplaats was in de buurt van Billund (bekend van Legoland) en de Boeings kwamen regelmatig over. De route was niet extreem mooi of lelijk en we werden een beetje gaar van al dat autorijden en namen dus wat vaker een korte stop om even frisse lucht te happen of de benen te strekken. Reint wees op een benzinestation waar je koffie kon krijgen…maar reed vervolgens gewoon door. De zin in koffie was wel gewekt, dus bij de volgende pomp gingen we er af en namen twee heerlijke koppen koffie. Het was er bloedheet binnen, dus na een kwartier waren we blij om weer buiten te zijn…wat een sauna. Ondertusssen veranderde er in het landschap maar weinig, misschien iets meer bos…verder een soort Teletubbie-wereld: veel groene heuvels. Mooi, maar niet spannend. We reden inmiddels in Noord-Jutland, een stuk van Denemarken waar we nog nooit geweest zijn. Ons noordelijkste bezoek hier was waarschijnlijk zo’n 25 jaar geleden met mijn ouders en toen bezochten we Aarhus. Tegen 4 uur waren we in Tylstrup, waar we een hotelkamer hebben voor 3 nachten. De eerste geocache in deze omgeving was snel gevonden, want die zit in het reclamebord van deze Kro (officieel vertaald: herberg)…tegenover onze kamer. We hebben heel rustig zitten niksen op de kamer…beetje op de telefoon en laptop zitten pielen, heerlijk. Om half zeven liepen we naar het restaurant en kregen even later een zalig diner voorgeschoteld. Reint had een Wienerschnitzel met erwten en gebakken aardappelen. Ik had een stoofpotje van hertenvlees met een typisch Deense bruine saus met uitjes, worstjes, champignons, enz. Ook het restaurant was erg gezellig ingericht met opgezet wild, mooi gedekte tafels en schemerlampen. Ze kunnen het dus wel die Denen, je ziet het alleen zo weinig en de prijs was niet eens zo heel gek. Een biertje kostte net zoveel als fris, dus heb ik voor het eerst een alcoholisch drankje bij het eten gehad. Tja, we blijven zuunig, hè? Reint zit Top Gear te kijken op de laptop en ik ga zo even douchen. Tot laterrrr!