Dag 1: veel snelweg om lekker op te schieten.

10 juni 2022 - Dobel, Duitsland

We hadden geen wekker gezet, omdat we de laatste maanden steeds vroeg wakker zijn. Om half zeven ben ik er uit gegaan en Reint volgde al snel. Rustig aan hebben we koffie gedronken, de broodjes gesmeerd en de laatste spullen ingepakt. Om 8.30 uur startte Reint de V-Strom en reden we richting Bellingwolde om daar de grens over te steken naar Duitsland. Gisteren was ik nog wat onrustig, omdat onze laatste vakanties wat troubles hadden: niersteen, Corona, ziekte. Ik durfde bijna niet te geloven dat deze reis helemaal goed zou gaan. Gelukkig heb ik dat gevoel vandaag niet meer gehad en verliep alles vlekkeloos. Tja, na een uurtje hadden we een miezerregentje, maar we waaiden daarna snel weer droog op de snelweg. Het einddoel is namelijk Italië en om preciezer te zijn: het Gardameer. We willen al jarenlang de historische autorace Mille Miglia zien. Die start in de stad Brescia en dat ligt vlakbij het Gardameer. Vorig jaar heeft onze favoriete vlogger, Enzo Knol, twee appartementen gekocht in Manerba. Helaas zijn deze nog steeds niet in de verhuur, maar Reint heeft wel in hetzelfde complex een ander appartement geregeld. Twee vliegen in één klap dus, maar om nou in één keer heen te rijden…dat is wat ver. We hebben vandaag dus bijna de hele dag op de snelweg gespendeerd…dodelijk saai, maar wel snel. Natuurlijk waren er ook wel wat leuke momenten: de skyline van Frankfurt bijvoorbeeld. Mijn god, ik had bijna zin om “even” te gaan kijken. Ook zagen we reeën, ooievaars en veel roofvogels langs de route. We zijn regelmatig gestopt voor een hapje en een drankje of gewoon om de benen te strekken. We vertrokken met 18C en aan het begin van de middag liep de temperatuur snel op naar…28C. Wow, zo ontzettend warm opeens. De laatste 60 km hebben we binnendoor gereden en ook direct wat drinken en eten ingekocht voor morgen. We hebben nog een extra laagje uit onze motorpakken kunnen halen en ook de truien konden uit. Het allerlaatste stuk naar ons hotel was ontzettend mooi en bracht ons helemaal in de vakantiestemming. De omgeving hier is erg bosrijk en heuvelachtig, met mooie slingerwegen. Gelukkig werd het ook wat frisser toen en bij aankomst in het dorp Dobel was het nog maar 21C…heerlijk! We hebben een prachtige, moderne kamer in een joekel van een hotel. Koffie en thee staat lekker op de kamer en daar houden we van. Warm eten moesten we wel buiten de deur doen, maar op een paar honderd meter afstand zat een stüble. De gepaneerde vis met lauwwarme aardappelsalade was errug lekker. Na de maaltijd hebben we een korte wandeling gemaakt en genoten van de prachtige gebouwen, zoals de kerk en het gemeentehuis. We chillen nu op de kamer met Jam FM op de achtergrond, een décafé binnen handbereik en het zonnetje op ons balkonnetje. Wat wil een mens nog meer…

1. Tally:
    10 juni 2022
    Hallo Monique en Reint. Een hele goede reis gewenst en heel veel plezier!
    We gaan weer genieten van jullie verhalen en mooie foto's
    Noapte bună😘
  2. Ria:
    11 juni 2022
    geniet van alles wat je ziet en onderneemt, maarrrrr dat is jullie wel aan vertrouwd..
  3. Gladys:
    Hallo Buurtjes,
    Wat een leuk verhaal ja!
    Heel veel plezier en lekker genieten!!!
  4. F.J. Werven:
    Genieten maar👍🍺
  5. Janette:
    11 juni 2022
    Heel veel plezier, en kijk weer uit naar jullie verhalen en foto's
  6. Ria Bijlholt:
    11 juni 2022
    Hoi we wensen jullie een hele fijne vakantie. En gaan natuurlijk weer genieten van het reis verslag.
    Gr jan en ria.

En mo begrijp dat je wat angstig was na de laatste x maar probeer het los te laten en ga genieten 😘😘