Dag 7: heet, dus zwemmen.

16 juni 2022 - Manerba del Garda, Italië

Vanmorgen om half zes moest ik nodig plassen, dus…eruit. Ik kon het niet laten om even gauw buiten te kijken en een paar foto’s te nemen van de mooie kleuren in de lucht. Daarna heb ik nog zeker 2 uurtjes geslapen en tegen 8 uur zijn we opgestaan. Het was al gauw smoorheet en de voorspellingen geven aan dat het de komende dagen nog heter gaat worden…oh nee! Motorrijden zit er gewoon niet in met zo’n hitte, dus hebben we een korte wandeling naar de haven gemaakt. Er zitten 2 restaurants en een ijszaak en dan heb je het wel gehad. Maar een ijsje is een absolute beloning hier, dus namen we er maar weer één. Bij terugkomst waren we gebraden, dus zijn we gaan afkoelen in het zwembad. Het water wordt alleen verwarmd door de zon, dus het voelt teringkoud aan als je erin stapt. Gelukkig is het zalig als je er eenmaal door bent. Terwijl ik baantjes zwom, lag Reint weer op te drogen op een bedje, maar dat hou je niet lang vol. Zijn buik was dan ook aardig rood vanmiddag. Je blijft wel een paar uurtjes koel als je je natte kleding aanhoudt, maar halverwege de middag zijn we er nog maar eens ingeplonst. Het is uitermate rustig in het zwembad en daar geniet ik echt van. Geen spetterende kinderen of duikende jongeren…alles is verboden hier, alleen normaal zwemmen is toegestaan en je hoeft geen badmuts op! Ook heb ik vanmiddag even met Tanacha gebeld om te vragen hoe het met haar en haar dikke buikje gaat en gelukkig gaat het prima en is ze al weer 4 kg aangekomen. Ze is nu over de helft van de zwangerschap. Voor het avondeten zijn we weer naar de haven gelopen en hebben daar bij een pizzeria gegeten. Reint keek een beetje beteuterd toen hij een schnitzel met citroen bestelde en 3 sneue lapjes vlees op een bordje kreeg. Typisch Italiaans dat er niks bij zit…geen patat of salade of wat dan ook. Gelukkig had ik een joeperd van een pizza en ga je in zo’n geval lekker samen delen. Een toetje na en dan ben je ook weer vol. De terugweg was weer zwaar, heet en energievretend, dus blijven we ook vanavond weer lekker binnen bij de airco. Morgen trekken we onze motorpakken weer aan en verkassen weer naar een nieuwe locatie. Ciao tutti!

1. Trees Tepper:
    16 juni 2022
    Veel plezier nog! En doe rustig aan bij die hitte!
  2. Ria:
    16 juni 2022
    Nou dat was mijn dagje wel, wegens de warmte verbannen om in een meertje te gaan liggen...maar jullie genieten nog steeds en daar gaat het om..Rij morgen rustig naar de volgende bestemming..
  3. P abels niezen:
    16 juni 2022
    Veel plezier en laat je niet al te veel verbranden.
  4. Jolande Westerhuis:
    17 juni 2022
    Nou als jullie in het zwembad plonsen is het echt heet🥵. Hopen dat het een beetje uit te houden is op de motor.
    Hoe dan ook jullie vermaken je wel. Rustig aan en nog veel plezier.
    Leuke foto's weer gemaakt, ik krijg ook steeds weer meer zin in de vakantie.
    Veel liefs Jolande