Dag 3 We rijden naar de zuidkant van Funen

8 augustus 2023 - Funen, Denemarken

Ik heb, ondanks de storm, goed geslapen. Reint niet, die heeft gisteren zijn kop gestoten aan een laag deurkozijn in de Montergarden. Hij ging met hoofdpijn naar bed en stond er mee op. Voor het eerst wou hij vanmorgen ook nog blijven liggen, terwijl ik klaarwakker was. Dan blijft er een goede oplossing over…hardlopen. Om 9 uur ben ik de deur uitgestapt en ruim een half uur later had ik er 6 km op zitten. Het was geen hele mooie route, want het bos heb ik maar even vermeden en ben langs de grote weg gaan lopen. Maar het gaat om de beweging, zullen we maar zeggen en de zon scheen hemelhoog en dat was heerlijk. We hadden gisteren al afgesproken dat als het mooi weer zou zijn, dat we in de auto stapten om over Funen te rijden. Na de koffie en het ontbijt zijn we dus op weg gegaan. Het glooiende landschap met zonnebloemen en tarwe vinden we erg mooi en is typisch voor Denemarken. Het waaide nog steeds windkracht weet-ik-veel, dus als we de autodeur opendeden werden we vanzelf naar buiten gerukt. We vonden her en der een geocache en kwamen langs veel kleine meren. De zee- en visarenden worden hier regelmatig gespot en tijdens onze lunch zagen we in de verte inderdaad een zeearend. We hadden ons eten bij een supermarkt gehaald en het was lekker…verse zadenbolletjes met salami en rosbief, bananen en frambozen met een pak appelsap. Halverwege de middag zijn we naar het stadje Faaborg gereden. Het was mooi weer, dus tijd voor een fijne wandeling. Het dorp staat vol met mooie gekleurde vakwerkhuizen en daarbij, zoals zo vaak, bossen met stokrozen in allerlei kleuren. Toen we even in de haven wilden kijken, werden we verrast door een enorme stortbui. Gelukkig konden we ergens schuilen en was het later ook weer droog. Al bleven er steeds wat kleine buitjes overdrijven. Nadat we uitgekeken waren, zijn we rechtstreeks naar de camping gereden. Reint heeft net een pizzeria in de buurt gevonden, dus daar gaan we straks eten.